سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : یادداشت ثابت - دوشنبه 92/1/20 | 3:51 عصر | نویسنده : فریبا معین دربار

 

گزارش تصویری از نمایشگاه آثار هنری در تاجیکستان
در تاجیکستان برای اولین بار نمایشگاهی تحت عنوان "نگاه" برگزار شد. در این نمایشگاه اتحادیه‌های طراحان، نقاشان و هنرمندان هنرهای دستی نمونه‌هایی از آثار خود را به نمایش گذاشتند.این نمایشگاه در تالار کتابخانه ملّی در شهر دوشنبه برگزار شد. تصاویری از این نمایشگاه را ببینید.



تاریخ : یادداشت ثابت - دوشنبه 92/1/20 | 3:50 عصر | نویسنده : فریبا معین دربار

 




تاریخ : یادداشت ثابت - دوشنبه 92/1/20 | 3:42 عصر | نویسنده : فریبا معین دربار
اشک‌های فرزند عسل بدیعی همه را متاثر کرد + عکس

صحبت‌های جانیار عرب‌نیا، فرزند «عسل بدیعی» و «فریبرز عرب‌نیا» در حاشیه مراسم تشییع پیکرزنده‌یاد عسل بدیعی، موجب تاثر بسیاری از حاضران شد.

جام کشکول؛ جانیار عرب‌نیا که به شدت گریه می‌کرد بارها از مادرش تشکر کرد و گفت: « از مادرم تشکر می کنم به خاطر کارهایی که برای من کرد. اگر او نبود من هم نبودم. او همه کار برای من کرد، حتی کارهایی را که دوست نداشت. حالا از همه بیشتر دوستش دارم دلم برایش بیشتر تنگ می شود. می‌دانم خوشحال است و اگر قرار باشد برگردد، اینجا برایش مثل زندان است. می خواستم جلوی همه شما از او تشکر کنم و قول می دهم کاری کنم که راضی باشد.»

 

 

صحبت‌های جانیار عرب‌نیا باعث شد که حاضران اشک‌ریزان او را تشویق کنند.

غزل بدیعی خواهر عسل بدیعی نیز روی سن حاضر شد و یادداشت روز اول فرودین او را خواند.

 

 

در بخشی از این یادداشت آمده است: «سال 92 شد و در این گذر عمر چیزی قسمت همه ماست. حالا 36 سالم است، دهه 30 هم گذشت با سرعت مثل همه چیز همچون دهه 20. شش سال را در رکود بودم. حالا می توانم مسلط باشم. ضعف درونی ام رنگ باخته است. اشتباه زیاد کرده‌ام. اشتباه زیاد دیده‌ام، اشتباه ارزش دادم و اشتباه بی‌ارزش کردم اما مهر خدا خواست که هنوز سالمم، توانمندم، ریشه دارم، جوانم، زیبایم، پسری دارم، عشق و مهر، خانواده‌ای مثل گوهر ناب و دوستانی مثل برگ گل و دنیایی که هر روزش واقعه است. حالا انرژی خفته‌ای دارم برای رسیدن به زندگی. تمام توانم امسال بر این است که شگفتی بیافرینم، شگفتی‌ای که پسرم «جانیار» و خانواده‌ام به آن افتخار کنند. من می دانم امسال سال من است.»

 




تاریخ : یادداشت ثابت - دوشنبه 92/1/20 | 3:26 عصر | نویسنده : فریبا معین دربار

 

شرکت خودروسازی فورد موتور آمریکا اعلام کرد که مدل فوکوس این شرکت پرفروش‌ترین خودروی سواری جهان در سال 2012 بود.
صراط:فورد با استناد به اطلاعات شرکت مشاوره خودروی پولک اعلام کرد که تقاضای خرید خودروی سواری فوکوس در سال گذشته در بازارهای چین و آمریکا افزایش یافت.
فورد در سال گذشته بالغ بر یک میلیون و 20 هزار و 410 دستگاه از خودروی کمپکت فوکوس خود را در بازارهای جهانی فروخت.
به گزارش رویترز، بیش از یک دستگاه از هر چهار دستگاه فورد فوکس در سال گذشته در بازار چین به فروش رفت. فوکوس در مارس سال گذشته در بازار چین عرضه شد.



تاریخ : یادداشت ثابت - جمعه 92/1/17 | 4:40 عصر | نویسنده : فریبا معین دربار

 

پارک کوهسنگی مشهد

 

پارک کوهسنگی

 

 

کوهسنگی یکی از قدیمی ترین و خاطره انگیز ترین گردشگاه های مشهد است که به دلیل وجود دو کوه سنگی مشرف به شهر به این نام خوانده می شود و در کنار رشته کوه های جنوبی مشهد واقع شده است.



این تفرجگاه زیبای شهر مشهد در تابستان جاری با پذیرش حجم انبوه گردشگر، پس از حرم مطهر و آرامگاه فردوسی، رتبه سوم حضور مسافر و گردشگر را به خود اختصاص داد.




هوای لطیف و دید مناسب ,پارک کوهسنگی مشهد گردشگاه ها قدیمی مشهداز فراز کوه هایی که رسیدن به بالای آنها سهل وآسان است، این پارک زیبای مثلثی شکل را از دیر باز مورد استقبال زائران و مجاوران مشهد قرار داده است.



طرح بزرگ توسعه مجموعه تفریحی گردشگری کوهسنگی در حالی در حال انجام است که هم اکنون این مجموعه در مجاورت بافت شهری قرار گرفته است و بخشی از جاده کمربندی مشهد که جاده آسیایی نیز نامیده می شود، از کنار اراضی آن می گذرد.




این طرح که در وسعت 100 هکتار پیش بینی و مطالعات آن توسط مشاور انجام شده است با اجرای بخش وسیعی از طرح های دامنه شمالی کوه ها، چشم به آینده ای منحصر بفرد در منطقه با اجرای بخش های دیگر دارد.



در طرح توسعه این مجموعه، مشاور طرح، باغ های هفتگانه را پیش بینی کرده است که عبارتند از: باغ پذیرایی، باغ فرهنگی، باغ سنگی، باغ طبیعی، باغ آرامگاه، باغ ورزشی وباغ تفریحی




ایجاد دریاچه مصنوعی و جزیره پرندگان در میان آن، احداث باغ موزه طبیعی با قرارگرفتن انواع حیوانات در آن، ایجاد رستوران های مختلف بر فراز کوه و کنار دریاچه، ساخت دو مجموعه شهر بازی تابستانه و سرپوشیده و ایجاد مسیر منو ریل تفریحی در رینگ اطراف کوه ها و بهره برداری از مجموعه احداث شده کودک وآینده، طرح های قابل سرمایه گذاری با بازده فراوان در این طرح بزرگ است که به سرمایه گذاران توصیه می شود.

 

 

 




پیچک